Новини енергоефективності

Гарвардські вчені створили металевий водень, що може збільшити продуктивність електромобілів

2

Нещодавно в журналі Science опублікували результати наукового відкриття вчених із Гарварду Ранга Діаса та Айзека Сілвера, яким вдалося створити металевий водень завдяки стисненню ємності з молекулярним воднем між двома штучними діамантами в умовах надвисокого тиску та низької температури. Тиск пресу сягав 495 гігапаскалів, що рівноцінно 5 млн. атмосфер, а температура становила мінус 270 градусів за Цельсієм. В результаті відбувався властивий для всіх металів процес – атоми водню утворили кристалічну ґратку та почали обмінюватись електронами, повідомляє EcoTown.com.ua

Як пише сайт vido.com.ua, науковці намагалися створити цей матеріал більше ніж 80 років, відколи з’явилося припущення про здатність водню переходити в стан металу. Також припускають, що металевий водень метастабільний, тобто в умовах навколишнього середовища не мінятиме своїх властивостей та може бути надпровідником навіть за кімнатної температури. Такі властивості нового матеріалу дозволять досягнути небачених результатів передачі та збереження електроенергії, стимулювати розвиток магнітної левітації для потягів і сприяти збільшенню продуктивності електромобілів.

Дослідженням гарвардських вчених вже зацікавилось НАСА – використання металевого водню, як пального, за рахунок величезної тяги дозволить виводити на орбіту більші вантажі. Зараз дослідники вивчають метастабільність водню і яким чином можна виробляти його у великій кількості.